Friday, December 9, 2011

Al-kisahnye............

Bismillah..

Pertamanya tengok la blog haku yang boring ni...segala post, widget2 yang tertampal kat kiri kanan and segala yang seangkatan dengannya aku dah buang semua.  Last2 sekali, ni je yang tinggal.  Aku rase suka pulak tengok blog aku yang kosong skunk ni.  Sekarang, aku nak mulakan hidup baru.ceh..Lupekan penulisan yang ntah pape dulu.  Rasanya dah tiba masa menulis perkara yang bermanfaat skit kan. Menyahut seruan kekasih Allah.,

"Sampaikanlah daripadaku walaupun satu ayat"

atau 

nak up ckit.,


بلغوا عني ولو آية


Tapi kena ingat jugak Allah berfirman dalam surah as-Saff ayat 2-3:


"Wahai orang-orang beriman, kenapa kamu memperkatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan.  Amat besar kebencian di sisi Allah  kamu memperkatakan apa yang tidak kamu kerjakan."


Tapi, siapa cakap kena jadi sempurna dulu baru boleh tegur orang kan?  Melihatkan pada kedua-dua dalil di atas (macam karangan SPM pulak..heehh), maka konsepnya senang, sampaikan yang benar dan in the same time cuba untuk berubah menjadi lebih baek..amacam?ada beran?hehe..kate nak masuk syurga kan, xkan nak jadi baek sorang2 je...anak-beranak, sahabat2, sanak-saudara, kaum kerabat yang berderet kat belakang tu nak tinggal kat sape?kalau bukan kita sape lagi an?

okay, permulaan wajah baru blog haku sampai sini dulu.Adios...syukran sudi menyinggah..:)

nanti ada kelapangan gua menjenguk kat sane pulak ye..chow..

Assalamualaikum.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...